5 kroků k úspěšnému složení přijímaček

Jak se úspěšně připravit na jednotnou přijímací zkoušku a dostat se na vysněnou školu? Přečtěte si našich 5 tipů, díky kterým pro vás budou zkoušky hračka!

  1. Vytvořte si studijní plán a toho se držte.
    • K přípravě na přijímací zkoušky si vytvořte plán s rozložením domácí přípravy a nastavte si, kdy se budete učení věnovat. Záleží na Vás, zdali preferujete učení spíše v ranních hodinách či odpoledních, je však dobré si stanovit jednu dobu, kterou si zafixujete jako svou rutinu.
  2. Nastavte si svoji testovou strategii.
    •  Každý máme svůj unikátní postup, jak jednotnou přijímací zkoušku řešit. Zkuste si pár testů nanečisto a zjistěte, jaký postup funguje u Vás. Pokud máte s nastavením strategie potíže, zkuste si test rozložit do dílčích částí a na ty se zaměřte. Pokud je pro vás klíčový čas, soustřeďte se na schopnost splnit všechny úlohy v daném časovém limitu. Pokud naopak bojujete s dlouhými texty v testech z českého jazyka, více pilujte čtení s porozuměním a tak dále.
  3. Rezervujte si místo v přípravném kurzu.
    • Nejlépe s několikaměsíčním předstihem se začněte připravovat pod vedením lektorů a pedagogů. Nejlepší na takových kurzech je, že poznáte řadu lidí se stejným cílem, kteří pro Vás můžou být motivací. Navíc se dobře seznámíte s podobou CERMAT testů. Vyzkoušejte si to třeba s To dáš! Přijímačkami nanečisto.
  4. Učte se průběžně.
    •  Učte se co možná nejkonzistentněji, co dokážete. Cílem není trávit hodiny a hodiny zbytečným biflováním, které nikam nevede. Pokud přepálíte hned start a už měsíce před zkouškou vyhoříte, akorát se vynervujete. Nic není třeba přehánět. To by mohlo být kontraproduktivní. Naopak učením travte pár (desítek) minut každý den po celé trvání devátého ročníku.
  5. Nevzdávejte to.
    • I když se zrovna nedaří, nevzdávejte to. Miřte vysoko a mějte školu na seznamu svých priorit na prvním místě. Pokud se něco nedaří, zkuste to jinak! Pamatujte, že i pokud se nezadaří, Vaše možnosti zůstanou otevřené a není všem dnům konec.


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 60 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?