Správné řešení Cermat testů z přijímaček 2025

Správné řešení Cermat testů z přijímaček 2025

Zkontrolujte si své výsledky: máme řešení Cermat testů 2025.

Řešení Cermat testů 2025 z 9. třídy

Pokud jste letos dělali přijímačky na střední školu z 9. třídy nebo víceleté gymnázium, můžete si zkontrolovat své odpovědi. Díky tomu zjistíte, jak jste v testu dopadli, kolik bodů jste asi získali a jaký výsledek asi můžete očekávat. Oficiálně se o přijetí dozvíte 15. května. Pár dní předem, asi 12. května, uvidíte v Dipsy svůj obodovaný záznamový arch.

Řešení ale využijete i v případě, že se na přijímačky teprve chystáte – můžete si testy zkusit nanečisto a připravit se tak na další ročník. K dispozici jsou zadání, obodované vzorové archy se správnými odpověďmi i videorozbory.

1. řádný termín přijímací zkoušky – 11. dubna 2025

Cermat matematika 2025, 9. třída (M9PAD25C0T01)

Některé úlohy z matematiky u přijímaček 2025 daly žákům zabrat – hlavně ty, které vyžadovaly logické uvažování a přesné čtení zadání. Pokud se připravujete na příští rok, rozhodně se na takové typy úloh zaměřte – často jsou právě tyhle “na přemýšlení” nejzáludnější.

Test měl 16 úloh, bylo z něj možné získat až 50 bodů a žáci měli na vyřešení 70 minut.

Kromě klasického testového zadání a záznamových archů doporučujeme videorozbor s podrobným vysvětlením řešení, který vám pomůže pochopit správné postupy u jednotlivých úloh.

Cermat český jazyk 2025, 9. třída (C9PAD25C0T01)

Test z češtiny u přijímaček 2025 prověřil hlavně porozumění textu, gramatiku a práci s jazykem. Některé úlohy byly záludné, hlavně tam, kde bylo potřeba pečlivě číst a vybrat správný význam slova nebo určit gramatickou chybu. 

Test měl 30 úloh, za které bylo možné získat maximálně 50 bodů. Časový limit byl 60 minut.

I u českého jazyka doporučujeme mrknout na videorozbor, který projde celý test krok za krokem a ukáže, kde jste případně udělali chybu.

2. řádný termín přijímací zkoušky – 14. dubna 2025

Cermat matematika 2025, 9. třída (M9PBD25C0T02)

I tento test měl 16 úloh, za které mohli uchazeči získat až 50 bodů

Cermat český jazyk 2025, 9. třída (C9PBD25C0T02)

Test měl 30 úloh, za které bylo možné získat maximálně 50 bodů.

Řešení Cermat testů 2025 na osmiletá gymnázia z 5. třídy

Přijímačky na víceletá gymnázia se letos konaly 15. a 16. dubna 2025. Páťáci psali testy z matematiky a českého jazyka, každý za maximálně 50 bodů. Testy připravoval Cermat a jejich zadání i správné řešení jsou k dispozici na webu To dáš! Najdete zde přehledně všechna zadání, záznamové archy a videorozbory. Hodí se to nejen pro ty, co letos psali přijímačky, ale i pro budoucí uchazeče, kteří se chtějí připravit.

1. řádný termín přijímací zkoušky – 15. dubna 2025

Cermat matematika 2025, 5. třída (M5PAD25C0T01)

Test obsahoval 14 úloh, za které bylo možné získat až 50 bodů. Na řešení měli žáci 70 minut.

Cermat český jazyk 2025, 5. třída (C5PAD25C0T01)

Test z češtiny měl 28 úloh a maximum bylo 50 bodů. Časový limit byl 60 minut.

2. řádný termín přijímací zkoušky – 16. dubna 2025

Cermat matematika 2025, 5. třída (M5PBD25C0T02)

Stejně jako u prvního termínu měl test 14 úloh a maximální počet bodů byl 50. Časový limit byl 70 minut.

Cermat český jazyk 2025, 5. třída (C5PBD25C0T02)

Stejně jako z prvního termínu měl test měl 28 úloh a maximum bylo 50 bodů. Časový limit byl 60 minut.

Přijímačky na střední školy v roce 2025 ukázaly, že některé úlohy byly opravdu obtížné. I když to nebylo jednoduché, spousta žáků se díky pečlivé přípravě dokázala s testy poprat. Pokud vás přijímačky teprve čekají, nezapomeňte se zaměřit na procvičování různých typů úloh a využijte dostupné materiály, které vám pomohou se lépe připravit.

Čtěte také:


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 60 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?