Informace o přijetí na SŠ 2024

Informace o přijetí na SŠ 2024

Přijímací zkoušky máte za sebou, za což si zasloužíte velké gratulace. Zvládli jste to! Doufáme, že se vám testy povedly tak, jak jste chtěli, a že jste z přijímacích zkoušek odcházeli s pozitivními pocity. A pokud se ptáte „a co mám dělat teď?“, je tento článek přímo pro vás. V následujících odstavcích se totiž dozvíte důležité informace o (ne)přijetí. Kdy se dozvíte výsledky? Kde je najdete a jak se k nim dostanete? Čtěte dál.

Informace o přijetí na SŠ: Kdy se dozvím, jestli mě vzali na školu?

Výsledky přijímacího řízení se všichni (bez ohledu na to, na jaké školy jste si podali přihlášky) dozvíte ve středu 15. května 2024. Toto datum platí pro jakoukoli formu vyhlášení výsledků, a to jak pro fyzickou, tak i elektronickou. Informace o přijetí nikde nepůjdou dohledat dříve, a to ani v digitálním systému DIPSY. Letos celé rozřazování studentů probíhá dle speciálního algoritmu, ke kterému existuje video přímo od Cermatu.

Informace o přijetí: jak se dozvím, na jakou střední mě vzali?

Informace o přijetí budete moct najít hned na několika místech. Jedním z nich je veřejnosti přístupné místo v rámci školy, na kterou se hlásíte – výsledky tedy budou na dveřích, na úřední desce a podobně. Stejně tak si svůj výsledek můžete zkontrolovat z pohodlí domova na webech škol či v systému DIPSY (digitální přihlašovací systém od Cermatu), a to i v případě, že jste se skrz DIPSY na školy nehlásili. K přihlášení budete potřebovat jen své registrační číslo, které jste dostali v pozvánce k přijímacím zkouškám. Jestli jste přihlášky podávali přes DIPSY, toto číslo jste obdrželi i v e-mailu s potvrzením přijetí přihlášky.

Doufáme, že ať si vyberete jakoukoli formu pro zjištění si výsledků, dozvíte se přesně to, co chcete. Ať vše dopadne tak, jak si přejete, a ať jste přijati na vaši vysněnou školu. Moc držíme palce! 😊

Mohlo by vás zajímat:

 


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 60 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?