4 tipy, jak si zorganizovat přípravu na přijímačky

4 tipy, jak si zorganizovat přípravu na přijímačky

Letní prázdniny jsou za námi. Věříme, že jste si pořádně užili, odpočinuli si, nasbírali spoustu zážitků a nabrali síly na nový školní rok. Pokud jste právě začali devátou třídu, víte, že se jedná o přelomový rok. Není však třeba se tím stresovat. S řádnou přípravou vás nezaskočí nic, a to ani přijímačky na střední školy v dubnu. Můžete ji začít právě tímto článkem, ve kterém pro vás přicházíme s tipy na přípravu na přijímačky.

Příprava na přijímačky – 4 tipy, na co se zaměřit

Základem úspěchu je vědět, co vás čeká. Vědomosti jsou samozřejmě důležité, ale není to všechno. Klíčové je znát i Cermat testy jako takové, aby vás nemohlo nic zaskočit. Tady jsou 4 tipy na to, s čím se seznámit a co natrénovat.

1. Příprava na přijímačky – záznamový arch

Seznamte se se strukturou testu a se záznamovým archem. U ostrých zkoušek vždy obdržíte zadání a záznamový arch, který bude tím jediným, co odevzdáte. Proto je opravdu klíčové vědět, jak s ním pracovat. Pište do něj vždy černou nebo modrou propiskou, cokoliv napsaného obyčejnou tužkou či gumovacím perem se neoskenuje k hodnocení a nemůže pak být uznáno. Stejně tak je důležité křížkovat odpovědi pořádně z rohu do rohu a hlídat si číslování úloh. Další častou chybou je v matematice neobtažení narýsovaných objektů propiskou.

2. Příprava na přijímačky – práce s časem

Naučte se pracovat s časem. Na celý test máte časový limit (na češtinu 60 a na matematiku 70 minut), proto je třeba si úlohy dobře časově rozvrhnout. Vytvořte si časové milníky, které si budete hlídat, zbytečně se nezdržujte u úloh, které vám zrovna nesednou, a raději vyřešte ty, které jsou vašimi silnými stránkami.

3. Cermat úlohy – přijímačky nanečisto

Trénujte cermatovské typy úloh. Testy přijímaček na střední školy jsou jednotné a tvoří je organizace Cermat, což znamená, že jsou na všech školách stejné a letos se ponesou ve stejném duchu jako v minulých letech. Velkou výhodou je pro vás tedy to, že víte, jak přibližně budou vypadat. Můžete si je natrénovat i na To dáš! Přijímačkách nanečisto, kde si nejen vyzkoušíte test napsat, ale dostane i jeho řešení s vysvětlením. Volit můžete mezi prezenčními variantami buď s doučováním s učitelem ve škole (2x 45 minut), nebo s doučováním pomocí videorozborů na doma. Připravovat se můžete i plně distančně z domova s doučováním ve videorozborech. Jednotlivé formy přípravy navíc můžete chytře kombinovat dle svých časových možností. 

4. Příprava na přijímačky – simulace ostré zkoušky

Simulujte si ostrou zkoušku. Ať už si budete úlohy trénovat sami doma z volně dostupných zdrojů či u nás na To dáš!, dodržujte pravidla jako u reálných přijímaček. Odložte mobil, nastavte časomíru a od testů nevstávejte. Možná to na začátku bude nepohodlné, ale velmi brzy si zvyknete a na ostrých přijímačkách nebudete tolik nervózní.

Rozhodně se z přijímaček nestresujte, ještě máte opravdu spoustu času. Pokud si přípravu naplánujete už nyní, budete mít klidný rok. Zkuste si pár testů nanečisto a reálné zkoušky zvládnete v pohodě. To dáte!

Mohlo by se vám také líbit:


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 45 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?