Statistiky z 1. kola přijímaček 2024

Statistiky z 1. kola přijímaček 2024

Přijímačky jsou za vámi a vy už určitě znáte své výsledky. Letos přiřazování uchazečů na střední školy spočívalo na principu algoritmu tzv. odloženého přijetí. Doufáme, že jste dopadli tak, jak jste si přáli, a že se vám podařilo dostat se na vaši vysněnou školu. Pokud vás zajímá, jak jste si vedli v porovnání s ostatními, přinášíme vám statistiky přijímaček 2024. Vycházíme z dat zveřejněných Ministerstvem školství

Vybrané statistiky přijímaček pro 1. kolo

Letos se prvního kola zúčastnilo 99 tisíc deváťáků a hned v něm se úspěšně dostalo 94 % z nich, což znamená zhruba 93 tisíc přijatých. Dokonce se většina z nich dostala na školu, kterou si určili jako prioritu číslo jedna. Celkově uchazečů letos bylo okolo 157 tisíc a všichni dohromady podali zhruba 420 tisíc přihlášek.

Statistiky přijímaček 1. kolo: úspěšnost v různých krajích

Největší úspěšnost letos byla zaznamenána v Ústeckém kraji (97,5 % uspělo) a na Vysočině (97,4 %), naopak v Praze byla úspěšnost nejnižší (uspělo 83,8 %). Nejvíce deváťáků se na střední školy hlásilo ve Středočeském kraji, kde jejich počet dosáhl téměř 16 tisíc, ale i zde bylo přijato přes 92 % uchazečů.

Statistiky přijímaček: úspěšnost podle typu oboru

Přes polovinu uchazečů (konkrétně 62,7 %) se dostalo na obor, na který chtěli nejvíce, tedy který v přihlášce uvedli jako první prioritu. To znamená, že téměř 70 000 deváťáků bylo přijato na školu, na kterou si přálo. Na školu uvedenou jako 2. prioritu se dostalo téměř 15 a půl tisíce žáků devátých tříd. Níže si můžete prohlédnout všeříkající přehled počtu přijatých podle skupin oboru.

Přehled počtu přijatých podle oborů

  • 4letá gymnázia – 13 955
  • lycea – 5 629
  • ostatní maturitní obory – 49 232
  • obory s výučním listem – 23 982
  • obory bez výučního listu a maturity – 214
  • obory konzervatoře – 290

Zdroj: MŠMT

Doufáme, že jste se ve statistikách našli a že jste na sebe a na vaše výsledky právem hrdí. A pokud to tentokrát nevyšlo, tak nevěšte hlavu, určitě se vám poštěstí ve druhém kole.

Mohlo by se vám také líbit:


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 60 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?