Termíny přijímaček pro rok 2024 vyhlášeny

Termíny přijímaček pro rok 2024 vyhlášeny

Termíny přijímaček 2024 jsou venku! Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již vyhlásilo termíny konání přijímaček ve školním roce 2023/24. Potvrdily se tak informace z médií, že letos by se řádné termíny v 1. kole přijímaček měly konat s odstupem několika dní.

Termíny přijímaček 2024

Nakonec budou jak řádné, tak i náhradní termíny přijímacích zkoušek probíhat v dubnu 2024. Pro čtyřleté a nástavbové obory jsou termíny v pátek a v pondělí. Pro šestiletá a osmiletá gymnázia řádné i náhradní termíny zůstanou dva po sobě jdoucí dny. Přijímačky v náhradním termínu mohou konat ti, kteří se řediteli SŠ, kde mají přijímačky psát, předem omluví. Relevantním a častým důvodem je nemoc. Tito žáci poté píší testy na přijímačky v jednom z náhradních termínů. Náhradní termíny jsou již společné pro pro všechny obory vzdělání.

Termíny přijímaček 2024 pro čtyřleté obory vzdělání, včetně nástavbového studia:

  • 1. termín: 12. dubna 2024 (pátek)
  • 2. termín: 15. dubna 2024 (pondělí)

Termíny přijímaček 2024 pro obory šestiletých a osmiletých gymnázií:

  • 1. termín: 16. dubna 2024 (úterý)
  • 2. termín: 17. dubna 2024 (středa)

Náhradní termíny přijímaček 2024 pro všechny obory

  • 1. termín: 29. dubna 2024 (pondělí)
  • 2. termín: 30. dubna 2024 (úterý)

Příprava na přijímačky

Rádi vám pomůžeme s přípravou na přijímačky. Připravujeme deváťáky na Cermat testy na střední školy formou přesných simulací zkouškových dní. Jsou pak méně nervózní a přesně vědí, co je u ostrých přijímaček čeká.

Naše testy jsou sestavené odborníky a obsahují typové úlohy jako testy od Cermatu. Deváťák tak projde celé spektrum typových úloh a nesetká se s otázkou, se kterou by absolutně nepočítal. Navazuje stravitelná a srozumitelná výuka zaměřená na všechny jevy v testech a na to, jak rychle a efektivně sbírat body.

Zvolit můžete přípravu v prezenční i distanční formě.

Přečtěte si více o přijímačkách

Máme pro vás tipy na další užitečné články o přijímačkách:


Osobní zóna je prostředí, kde jsou veškeré informace k přípravě na přijímací zkoušky na jednom místě.

Konkrétně tam najdete:

Který se hodí pro koho?

Tomáš je z Berouna a na zkouškách se nejvíc bojí toho, že se nedokáže dlouho soustředit – tudíž bude „sekat chyby“ z nepozornosti. Proto dojíždí každou neděli na Přijímačky nanečisto. Je to pro něj ideální kombinace, protože nepřijde o atmosféru plné třídy, ale současně nemusí být v Praze celý den. Jakmile testy napíše, odjíždí domů s opravenými a obodovanými archy a dá si zaslouženou pauzu. V klidu se pak podívá na videorozbory – především na ty úlohy, u kterých váhal či chyboval. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jednu konstrukční úlohu a pak? Má hotovo. Kamarádi čekají!

Bára je z Olomouce, chce přesnou a užitečnou přípravu, která ji ale bude zároveň bavit. Každou neděli tak absolvuje přijímačkový den distančně. „Není to nuda? Není to k ničemu?,“ ptají se spolužáci. Bára na to ale není sama – zkouškou ji provede přátelský průvodce, takže jí neuniknou žádné pokyny ani tipy a triky. Zkoušku dělá s přesnou časomírou, slyší i zvuky třídy – úplně zapomene, že je sama v pokoji! Navíc se může živého průvodce v průběhu zkoušky na cokoli zeptat. Nakonec si dle přesných instrukcí archy opraví a oboduje. Tím získá obrovskou výhodu, protože pozná Cermat bodování a už nikdy nebude váhat, „co se uznává a co ne“. V klidu se pak podívá na videorozbory – u matematiky na celý, u češtiny se dívá jen na ty úlohy, u kterých chybovala. Pustí si vysvětlení opakovaně, klidně trochu pomaleji, dokud vše nepochopí. Na chvíli se pak večer připojí k živému webináři, doptá se na jedny druhy přísudku a jde si užít zbytek víkendu.

Lucka je z Prahy. Na zkouškách ji nejvíc děsí stres a zameškaná látka – co když bude v testu něco, na co náhodou ve škole chyběla a látku se nedoučila? Proto chodí každou sobotu prezenčně na Přijímačky nanečisto – opakovaně se dostává do situace, kdy píše test ve třídě s ostatními žáky a zbavuje se tak stresu. Každou sobotu také absolvuje 2 x 60 minut výuky naživo s učiteli, kde postupně doplní, co nepochytila ve škole. Jakmile má hotovo, jde domů s opravenými a obodovanými záznamovými archy a může zbytek víkendu odpočívat. Pokud se potřebuje k řešení vrátit, dokoupí si videorozbory podrobného rozboru řešení k testům (380 Kč).

David závodně plave a rád tráví víkendy na chatě, takže potřebuje být flexibilní. Někdy proto dělá přijímačkový den distančně z domova, někdy přijde v neděli (s podrobným rozborem), aby ještě stihl trénink a když zrovna nemá v sobotu závody, přijde na Přijímačky prezenčně (se základním rozborem). Z přípravy si tak vždy odnese maximum a do toho stíhá všechny koníčky. Ideální, že?